zondag 11 maart 2012

Vijf favorieten van Malshertje

Iedereen heeft wel een product of een gereedschap wat je altijd gebruikt en koopt. Of waar je echt naar kan uitkijken om de smaak te proeven. Malshertje zet een paar favorieten voor jullie op een rijtje.




Herby Brothers
Ik kan niet meer zonder deze twee mannen.Verse kruiden snijden vond ik altijd een crime. Maar nu ik dit mes (want dat is het eigenlijk) heb, is kruiden snijden een eitje. Dus mensen geen gepruts meer met scharen en onhandige messen. Herby Brothers maken het kruiden-snij-ding tot een ware beleving. Ze stellen je niet teleur.







Vegalicious
Een heel mooi kookboek. Goeie vormgeving. En ook met ontbijt gerechten.
Een afwisseling van moeilijke recepten tot eenvoudig. En een uitgebreide inleiding over verantwoord vegetarisch eten. In het begin staat een overzicht van de seizoensgroente, heel handig voor onze generatie. Geschikt voor de beginnende vegetariĆ«r maar ook voor de  gevorderde.







Nigiri sushi avocado
Dit vind ik het allerlekkerste wat er bestaat op de wereld. Het is al een lust voor het oog om te zien. De heerlijke plakrijst is een perfect rechthoekig vormpje. Daarboven op de zachte mooie groene avocado met daar omheen een stukje nori om het bijeen te houden. Sushi eten is echt een beleving. Heel even het stukje sushi in de soja saus dopen en dan langzaam opeten. Je voelt de avocado smelten op je tong mmmmm.


Fair Trade Original Peper mix Sinaasappel Citroen Knoflook
Deze mix gebruik ik in zoveel verschillende gerechten, in salade, door de couscous en de rijst of in de soep.
Het is heerlijk fris en fruitig en daardoor geeft het echt even een andere twist aan het recept. Doordat je zelf moet malen blijft de mix ook echt lekker ruiken iedere keer als je 'm uit de kast pakt. Echt een aanrader wat mij betreft.






Celestial Seasonings SleepyTime Throat Tamer Wellness Tea
Als je, zoals ik redelijk vaak slecht slaapt, en daarnaast ook nog eens drie dagen in een stoffig kunstlokaal lessen geeft is deze thee echt een fantastische uitkomst. Ik drink 'm eigenlijk elke avond en wordt er heerlijk warm en rozig van. De Throat Tamer werkt echt weldadig op je keel en verzacht het gelijk. Ik kan gemakkelijk een hele pot thee leeg drinken met een zakje van deze Celestial Seasonings erin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten