maandag 14 november 2011

Maak van de noot een deugd

Wij zijn gek op herfst en winter smaakjes. Mijn persoonlijke favoriet is de smaak van een kruidnoot. Een kruidnoot kan overal bij, koffie, thee, chocolademelk. Maar ook bij een glaasje port. Mijn tweede favoriet ;)

Het is weer Sinterklaastijd en dan krijg ik altijd zin om pepernoten en kruidnoten te bakken. Maar met kruidnoten kun je ook andere heerlijke gerechten maken. Wist ik niet, maar Marije Sietsma wel! 
Zij stelde het boek 'Maak van de noot een deugd' samen. De titel alleen al liet mij glimlachen. 
Het is een volledig kookboek met hoofdstukken voor het ontbijt, koek en snoep en ook voor en -hoofdgerechten. Dus niet alleen zoetigheid maar ook hartige gerechten.

Er staan ook recepten in van Bekende Nederlanders denk aan onze knuffelbakker Abel, Ronald Giphart en onze Zwolse Librije. 
Een compleet kookboek ideaal voor deze tijd van het jaar.
Er is veel aandacht besteed aan de vormgeving. Een vrolijke jaren '50 stijl. 
Zet hem op je verlanglijstje!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten