dinsdag 8 januari 2013

Zomerse citrussalade in de winter!

Op de markt kocht ik grapefruits en sinaasappels. Heerlijk frisse sappige smaken die het bij mij altijd erg goed doen in de winter. Ik eet ze graag zo los, of ik roer ze door de yoghurt.

Dit keer maakte ik er een salade mee. Het zoute van de feta contrasteerde erg goed met de zurige frisheid van de citrusvruchten. Ik serveerde deze salade naast een notenrijstschotel met basilicum, het werd wonderwel een fijne combinatie!


 
Voor 2 personen.
Dit heb je nodig:
1 grapefruit
1 grote stevige sinaasappel
50 gram feta
2 handjes rucola
peper uit de molen
1 theelepel honing
olijfolie

Zo maak je het:
Verdeel de rucola over een grote platte schaal. Snij van de citrusvruchten de boven en onderkant een stukje af. Zet de citrusvrucht op een snijplank en snij met een scherp mesje langs de schil, volg de lijn van de vrucht. Zorg dat je al het bittere wit wegsnijdt. Snij daarna de citrusvruchten in mooie dunne  plakjes. Probeer het vocht dat vrijkomt op te vangen. Leg de plakjes om en om op de rucola en verbrokkel de feta kaas erover.  Maak van de honing, wat olijfolie en het vrijgekomen citrusvocht een dressing. Breng op smaak met peper. Schenk de dressing over de salade en draai er nog wat verse peper overheen. Serveer direct.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten