maandag 31 oktober 2011

Snelle wrap met hummus en avocado

Laatst las ik dit recept. Het leek me heerlijk, maar ik ben niet zo heel gek op bagels. Dus ik dacht, als ik het recept ietsje aanpas en het in een wrap verpak....dan is vast ook heel lekker. En het pakte goed uit. Dus bij deze een supersnel recept met avocado.

Ingredienten:
4 personen=4 wraps

* 4 x Wrap tortilla
* 2 rijpe avocado's
* sla (rucola is pittiger, veldsla is milder; kies je eigen smaak)
* lekkere sappige tomaten (kerstomaatjes is plakjes, trostomaten in hapklare stukken)
* hummus (te koop bij de turkse supermarkt, en tegenwoordig ook vaak in de verse afdeling van een gemiddeld grote supermarkt, onder de naam Tapas...Of maak 'm zelf!)
* evt. bosuitjes, in ringetjes gesneden
* evt. verse platte peterselie, gehakt

Maak de wraps aan beide kanten een beetje nat met water en doe ze stuk voor stuk 1 minuut in de magnetron op vol vermogen. Besmeer de wrap aan een kant met humus, wees niet te zuinig. Leg dan een strookje sla op de wrap, verdeel hierover de tomaatjes. Snij de avocado doormidden, wip de pit eruit en snij plakjes van de avocado met een mesje, snij net tegen de schil aan. Neem een lepel en schep het vruchtvlees eruit. Nu kan je de plakjes verdelen over de tomaat. Maal er peper en zout naar smaak overheen, en strooi er eventueel de bosuitjes en de peterselie overheen. Rol de wrap strak op en serveer direct.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten